Thursday 5 November 2009

Tolerance in Sarajevo, Bosnia and Herzegovina

U jednom od prethodnih života, 1580. godine, radio sam za velikog Sijavuš-pašu. Kad, ja tamo, a ono, međutim dolazi meni rabin Samuel ben Baruh.

Kaže, hvala velikom Sultanu što nas španske Jevreje primi u svoju carevinu, ali mi smo po mahalama raznim, stanujemo kako ko, pa da li bi Sijavuš-paša odobrio da mi izgradimo zgradu kolektivnog stanovanja (ZKS), da živimo blisko?

Eh, moj ti, rabine ben Baruše, kako da ne može samo znaš, paša očekuje IMT. Nije sve u novcu, ponešto je i u (zlatnim) dukatima.

Tako je u Sijavuš-pašinim dairama, u narodu poznatijim kao Velika avlija, nastala prva ZKS u Sarajevu koje više nema, ali je na njenom mjestu izgrađen Veliki Hram, Il Grande Kortižo.

Danas je to Muzej Jevreja sa jedinstvenim pogledom na minaret i sahat-kulu Begove džamije. Možda, jedino, u Jerusalemu postoji sličan pogled sa nekog prozora, u Sarajevu i nigdje više.
Sarajevo nikada nije imalo geto za Jevreje.

Sarajevo je Mali Jerusalem. U Sarajevu nikada nisi sam.

.
.
Toursit Guide Sarajevo: kostake.nenishanu@gmail.com
.